Geen categorie

Kantoor inrichten? Begin bij de basis!

single-image

Die titel mag vanzelf spreken. Toch worden er nog te vaak beginnersfouten gemaakt op dit gebied. Daarom informeren we je graag over zaken die absoluut aanwezig moeten zijn wanneer jij je deuren eenmaal opent!

Voordat je succes bereikt, moet je het al uitstralen. Alleen zo wordt jouw bedrijfsnaam straks in één adem genoemd met de spelers die nu prominent zijn in jouw sector. Sterker nog, sommigen daarvan hebben dan misschien al het onderspit gedolven! Hoe dan ook, zowel jouw team als je klanten – en zelfs buitenstaanders – dienen de indruk te krijgen dat het in jouw onderneming van een leien dakje gaat. Dus zet die roze bril af en draag die pas weer zodra je succes daadwerkelijk een feit is!

Stijl

Hoezo met ‘praktische zaken beginnen’? Dit is immers je startpunt! Je kantoor moet klaar zijn en er fantastisch uitzien voordat je personeel, klanten en jijzelf een eerste entree maken. Iedereen die je pand betreedt dient zich direct welkom en thuis te voelen; je klanten proeven de sfeer en je team krijgt – hopelijk terecht – het idee dat iedereen deel uitmaakt van één grote familie. Dit doe je door consistentie te creËren in je interieur. Op vloeren, plafonds, wanden en misschien zelfs meubelen zie je bijvoorbeeld je huisstijl en/of bedrijfslogo terug.

Meubilair

Als startend ondernemer heb je wellicht niet het allerhoogste budget. Maar wanneer de meeste werkzaamheden op jouw werkvloer zittend dienen te worden verricht, zul je hier toch op in moeten spelen. Je hebt er immers geen zin in dat de leden van jouw team wegens rugklachten allemaal dagen moeten opnemen wegens ziekteverlof dankzij rugklachten! Niet getreurd; ook voor een schaars gevulde beurs zijn er oplossingen te over. Wat dacht je bijvoorbeeld van volledig nagekeken gebruikte bureaustoelen die een tweede kans verdienen?

Algemene voorzieningen

Zolang je belangrijke zaken kunt betalen, moet je de aanschaf ervan vooral niet uitstellen. Je kantine dient afdoende te zijn ingericht dat je er gebruik van kunt maken; koelkast, tafels, stoelen, magnetron, verlichting, etc. Dit zou allemaal aanwezig moeten zijn, opdat je team tijdens de lunch volledig tot rust kan komen. En wanneer ze weer aan de slag gaan, kunnen je personeelsleden maar beter over de vereiste tafels, stoelen, computers, telefoons en printers beschikken! Plus natuurlijk de faciliteiten die in jouw sector absoluut niet mogen ontbreken.Kortom, je hebt nu ongeveer een beeld van wat er allemaal op je checklist voor moet komen. Nu is het aan jou om die ook daadwerkelijk samen te stellen!

You may also like