Zakelijk

Je bedrijf op de kaart in enkele simpele stappen

single-image

Natuurlijk zijn er meer zaken om rekening mee te houden om een succes te worden. We noemen hier wel een paar van de allerbelangrijksten om je op weg te helpen.

Wat doe ik precies?

Wellicht heb je een bedrijf – of wil je er eentje opzetten – dat diensten en producten levert waar ook vele andere ondernemers zich al mee bezig houden. Is dat reden om op te geven? Nee, natuurlijk niet! Want jij gaat het helemaal anders doen. Jij gaat je klanten betere producten en diensten leveren dan wie dan ook. Bij jou profiteren ze van de scherpste prijzen, de snelste levering, persoonlijk en professioneel advies en van het feit dat je ze beter dan wie dan ook begrijpt! Ziezo. Jij hebt je taak wel voor je liggen, lijkt ons zomaar.

Waar zit ik?

Het liefst natuurlijk op een locatie die vanaf een centraal punt heel goed te zien én te bereiken is. Denk bijvoorbeeld aan het centrum van een stad en een centraal gelegen bedrijventerrein langs een veel gebruikte snelweg. Want als je een bezoekadres hebt, moeten mensen je direct kunnen vinden. Plaats daarom, zeker in de eerste fase van je onderneming, routebeschrijvingen in folders en brochures. Schroom bovendien niet om uithangborden, posters en ludieke acties in te zetten.

Hoe ga ik met klanten om?

Met fluwelen handschoenen. Zijn ze namelijk ontevreden, dan gaan ze naar je concurrent. Verhelp daarom direct hun probleem als ze een klacht hebben. Beantwoord alle prangende vragen. Neem suggesties daadwerkelijk in overweging. Stel een vriendelijke en goed geïnformeerde klantenservice aan en implementeer een website die uitblinkt in gebruiksvriendelijkheid.

Hoe zien mensen mij?

Als het toonbeeld van kwaliteit en service. Zorg daarom voor een herkenbaar logo en verbind deze aan de producten en diensten die je levert. Val op door reclame te maken en versier je officiële bedrijfswagens met logo’s en huisstijlen. Gebruik je kartonnen dozen om pakketten naar je klanten te verzenden? Laat dan ook hier je unieke huisstijl op achter! Zo betreed en blijf je in het collectieve bewustzijn van je doelgroep.

You may also like