Zakelijk

Zorg voor een betere implementatie van een nieuw CRM systeem

single-image

Voor het succesvol implementeren van een nieuw CRM-systeem is het nodig om uw personeel op de juiste manier op te leiden waardoor het werken met CRM optimaal ingezet kan worden. Gebruikersadoptie is een van de factoren die onderdeel zijn van CRM implementatie binnen uw organisatie. Vanwege de grote impact van een nieuw systeem binnen een organisatie is het nodig om veel aandacht te besteden aan de manier hoe dit onderdeel gaat worden van uw organisatie. De kunst is om uiteindelijk een balans te vinden tussen de dagelijkse werkzaamheden van je werknemers en de tijd die zij in een CRM project stoppen.

Zorg voor een hoge gebruikersadoptie

Werknemers die werken met een nieuw systeem komen eerst in de gebruikersacceptatie fase. Deze fase heeft alleen betrekking op het kunnen werken met de geïmplementeerde CRM-software. In deze fase spelen inrichting, training en support een belangrijke rol. Naast de acceptatie is het ook belangrijk om uw werknemers bewust te maken van het uiteindelijke doel om bezig te zijn met deze software. Zij moeten de onderliggende processen en de strategische keuzes omarmen om tot een hoge gebruikersadoptie te komen. Dit speelt dus weer een belangrijke tol in de training de verschaft wordt aan medewerkers.

Wanneer u als bedrijf geen, of weinig, ervaring heeft met CRM dan helpt het om een CRM expert in huis te halen die u kan bijstaan in het verkrijgen van een hogere gebruikersadoptie. Deze expert heeft niet alleen ervaring met diverse CRM projecten, maar deze persoon is ook geschoold in de onbewuste processen die mensen beïnvloeden in het bepalen van hun overtuigingen. Hierdoor kunt u bijgestaan worden in de communicatie, begripsvorming, flexibiliteit en efficiency die gemoeid zijn met een CRM project. Eenmaal geen aandacht besteed aan deze aspecten, maakt het moeilijk om weer in te halen op de korte termijn.

You may also like